Hlavním cílem marketingu je oslovit zákazníky, zvyšovat povědomí o své značce a pobídnout spotřebitele k nákupu produktů firmy. S rostoucím významem marketingu se ale také zvyšuje potřeba řešit otázku etiky v marketingu. Etika je klíčovým tématem, který ovlivňuje image společnosti a také její udržitelnost. Etiku marketingu můžeme definovat jako morální principy a standardy, které by měli řídit rozhodnutí a jednání v oblasti marketingových strategií. Zabývá se otázkami jako zodpovědnost, upřímnost, spravedlnost, transparentnost a morálka. Etické praktiky se zaměřují na to, jakým způsobem jsou produkty a služby propagovány, jak společnost vyžaduje a získává informace od svých spotřebitelů a jaký vliv má marketing na celou společnost.
Proč je marketing tak důležitý?
Důvěra zákazníků
V dnešní době je důležité, aby si zákazníci budovali k vaší značce důvěru. Mají přístup k daleko více informacím než kdy dříve, a pokud nebude vaše značka důvěryhodná, velmi rychle to zjistí. Strategie marketingu, která je eticky zaměřená, pomáhá budovat důvěru mezi značkou a zákazníkem.
Ochrana zákazníků
Etické praktiky marketingu mají za cíl také chránit zákazníky před nepoctivými taktikami marketingu, jako je třeba klamavá reklama či skryté náklady. Cílem by mělo být podat pravdivé informace a produktech a umožnit zákazníkům jejich vlastní rozhodnutí.
Snížení rizik právních problémů
Nejedná se jen o ochranu zákazníků, ale také samotné společnosti. Pokud se budou řídit etickými zásadami, sníží se riziko právních problémů, které mohou nastat a mohou společnosti přinést opravdu velké problémy.
Lepší image
Firma, která se řídí etickým marketingem, je často společností vnímána jako odpovědnější a důvěryhodnější. To vede k lepšímu vztahu se zákazníky, veřejností a vaše společnost bude vypadat celkově lépe v očích ostatních.
Pokud vám záleží na tom, aby se vaše firma řídila etickými zásadami marketingu, najměte si agenturu, u které budete vědět, že se jimi řídí. Například reklamní agentura Zlín.